Monday 16 May 2016

Updated

,
Hello
,

Baru aku sedar , its been seven months tak blogging . so sorry dah tak alert dengan blog , yelah macam macam event happen .

.

Wokayh ,
Sekarang dah masuk time raya . It means dah lepas sebulan berpuasa . Sireyessly aku rindu nak bangun sahur tapi still boleh amalkan lain hari kan? Hahha .

.

Beraya?
Tak lagi , aku decide nak buat homework . Alhamdulillah sikit je . And aku nak spent time dengan buku cerita lah . Kebetulan pula novel aku banyak tak baca lagi . Huhuh . Sekarang tengah onloading maze runner series . In sha allah dah nak habis book one . Lagi tiga belum lagi huaaah . Aku nak selit sikit fasal puasa enam . Aku tak pasti sangat , yang aku tau puasa nih bersamaan puasa setahun . Huishhh . Best tuh .

Meh aku kongsi sikit fasal puasa enam dalam bulan syawal ;

1 . Sebagai penampal terhadap segala kekurangan amalan puasa di bulan Ramadhan.
2 . Semua amalan mendekatkan diri kepada Allah SWT. pada Ramadhan, tidak akan terputus dengan berlalunya bulan mulia itu, selama dia masih hidup.
3 . Mudah berpuasa selepas Ramadhan menandakan diterimanya puasa Ramadhan kerana melakukan kebaikan kemudian diteruskan dengan kebaikan lain, maka ianya sebagai tanda terkabulnya amal pertama.
4 . Allah SWT menjauhkan orang yang berpuasa enam daripada api neraka dengan jarak tujuh puluh tahun.
5 . Puasa selepas Aidilfitri adalah antara tanda kesyukuran atas nikmat pertolongan dan keampunan yang dianugerahkan Allah ketika Ramadhan.
.
(( artikel dari pak cik google ))

Semoga kita semua beroleh keberkatan dari Allah . In sha allah .
Im wishing you happy raya days . May Allah bless everyone and me . Stay tuned ok ?

No comments:

Post a Comment